کد مطلب: 160413
فرماندهان ميداني عمليات الانبار در گفت‌وگو با فارس:
عمليات در خالديه پايان يافت/تروريست‌ها در پي فرار به موصل/عمليات بوبالي منتظر دستور
تاریخ انتشار : 1395/05/29 15:24:45
نمایش : 1221
فرماندهان بسيج مردمي و عشاير عراق با اعلام اينکه در روزهاي آينده بقاياي داعش از جزيره خالديه پاکسازي مي‌شوند گفت: آزادي کامل جزيره خالديه ضمن رفع خطر از مناطق فلوجه و رمادي گستره امنيت بغداد را بيش‌تر مي‌کند.













 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، تحولات ميداني در جزيره خالديه در شمال رمادي در استان الانبار در غرب عراق حاکي است نيروهاي مشترک امنيتي، تروريست‌ها را در روستاي کرطان که آخرين پايگاه داعش در جزيره خالديه است، محاصره کردند.

در همين حال فرماندهان ميداني بر ضرورت پايان دادن به حضور تروريست‌ها در اين منطقه و دور کردن آنها از مسير سريع السير مواصلاتي بين بغداد و امان که از خالديه مي‌گذرد، تاکيد کردند علاوه بر اينکه خالديه ( در هشتاد کيلومتري بغداد) دروازه فرار تروريست‌ها به سوي موصل در استان نينوا در شمال عراق است .

«حسن عبدالهادي»، مشاور گردان‌هاي سيد الشهدا از گروه‌هاي بسيج مردمي عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد اظهار داشت: عمليات در خالديه تمام شده و تنها يک سوم جزيره باقي مانده که تروريست‌ها در آنجا جمع شده‌اند و چون اين منطقه به موصل راه دارد تروريست‌ها به دنبال فرار از آنجا به سمت موصل هستند.

عبدالهادي افزود: فرماندهان ميداني در جزيره خالديه براي يکسره کردن هر چه سريع‌تر نبرد در اين منطقه خواستار اعزام نيروي بيش‌تر به اين منطقه شدند چون تا زماني که به حضور تروريست‌ها در اين مناطق پايان داده نشود امکان به خطر افتادن جان غيرنظاميان در جاده بين المللي و همچنين نفوذ تروريست‌ها به فلوجه، صقلاويه و الکرمه براي انتقام‌گيري از اهالي آنجا وجود دارد.

وي افزود: عمليات نظامي در جزيره خالديه پس از دريافت اطلاعاتي محرمانه و امنيتي از فرار تروريست‌ها از فلوجه، کرمه و صقلاويه به جزيره خالديه آغاز شد اين منطقه بر سر راه بين المللي است که از بغداد به فلوجه و از آنجا به طريبيل مي‌رسد اين مسيري راهبردي براي عراق است که با اتصال عراق به اردن منافع اقتصادي دو کشور را تامين مي‌کند.

اين مسئول بسيج مردمي عراق تاکيد کرد: دليل اينکه تروريست‌ها جزيره خالديه را به عنوان پناهگاه امن خود اختيار کردند ناهموار بودن اين منطقه است به گونه‌اي که حامضيه، بوبالي مناطقي زراعي است که تروريست‌ها به هر طريقي تلاش کردند خود را در آنجا مخفي کنند.

«فالح الفهداوي»، عضو شوراي عشايري مبارزه با تروريسم عراق نيز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد اظهار داشت: تنها بخش کوچکي از بوبالي در دست سرکرده‌هاي داعش است اما نيروهاي امنيتي با محاصره آنجا منتظر دستور يکسره کردن عملياتي هستند که از سه هفته پيش تاکنون در جزيره خالديه آغاز شده است.

وي افزود: اميدواريم با پايان قريب الوقوع عمليات در جزيره خالديه به سوي جزيره الرمادي حرکت کنيم و در عين حال خانواده‌هاي آواره را به مناطق پاکسازي شده بازگردانيم بخصوص که آنها در گرماي تابستان در وضعيت مناسب معيشتي نبوده و بايد هر چه سريع‌تر به خانه و کاشانه خود بازگردند.

شيخ «جمال العيساوي»، عضو شوراي عشايري مبارزه با تروريسم نيز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد با تاکيد بر پايان حضور تروريست‌ها در مناطق خالديه طي روزهاي آتي اظهار داشت: کاهلي در يکسره کردن نبرد مي‌تواند ماموريت نيروهاي امنيتي را پيچيده کند.

وي ماموريت نيروهاي عشاير را حفظ مناطق آزاد شده از چنگ داعش خواند و گفت: ما خواهان تسليح بيش‌تر رزمندگان عشاير و حمايت از مشارکت فرزندان الانبار هستيم تا آنها با پذيرش مسئوليت تامين امنيت اين استان مانع بازگشت تروريست‌ها شوند.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg